מרעיון למיזם – הדרך לפיתוח מוצר רפואי מצליח

העידן הנוכחי (ואנו נמצאים בשנת 2022 בעיצומו של עידן זה) מביא איתו אתגרים רבים. בנוסף לכל החוויות אותן חווה המין האנושי בתקופה זו, מצטרפים תמיד רעיונות נוספים של בני אדם, אשר מטרתם שיפור איכות החיים והטיפול הרפואי בכלל.

בפיתוח מוצרים לשוק הרפואי, המיקוד הוא כמובן שעל מוצר שיכול לפעול בתוך בתי החולים, כעזר לטיפולים כאלה ואחרים, כמו גם מוצרים שיכולים ללוות מטופל בביתו.

ננסה לתת איזשהי תמונה מה התהליך הבריא שצריך לעבור יזם בדרכו ליישום רעיון, במיקוד בשוק הרפואי.

הקדמה קלה…

אז כפי שנאמר, האנושות נמצאת כעת בתקופה מאתגרת ביותר. כלל האוכלוסיה נאלצת להתאים את עצמה למציאות החדשה הנגזרת עליה. התנהלותינו הולכת והופכת ליותר ויותר אינדבידואלית מצד אחד – כלומר, האדם ממוקד יותר בסביבתו הקרובה ופחות מתחכך בזולת, ומצד שני – חיבור לעולם כולו בזכות רשתות המדיה המאפשרות גישה לכל ומכל מקום.

אי לכך, רעיונות נוספים וחדשים נולדים בכל יום כמעט. כמות בלתי נגמרת של רעיונות, ויזמים חדשים שנוספים לשוק במהירות גבוהה. לא לכולם יש את ההבנה איך עוברים מרעיון למיזם.

יש אפשרות שמדובר בהצפה של יזמויות, אך עם זאת, כאשר ניגשים לדבר באופן הכון, יש פוטנציאל מימוש גדול מאוד למיזם שלנו.

אז איך מתחילים

בכדי להתחיל לממש את הרעיון, צריך קודם כל לקטלג אותו. כלומר, חשוב להבין לאיזו קטגוריה בדיוק ולאיזה שוק בדיוק הוא מיועד.

לדוגמא, אם הוא מיועד לצריכה אישית של לקוח הקצה, שהוא אדם בסביבתו הטבעית, נתייחס לפיתוח ולייזמות של המוצר בדרך אחת.

לעומת זאת, אם המוצר מיועד להיכנס לתוך בית חולים, לדוגמא כרובוט שאמור לעזור בתהליך ניתוח "חי", תהליך הפיתוח יהיה דומה, אך הדגשים יהיו שונים.

לכן בתור התחלה, רצוי להתכוונן ולהבין בדיוק לאיזה שוק מיועד המוצר.

האם זה מוצר פיזי? האם זו תוכנה (אפליקציה)? האם הוא אמור לשרת את הרופא בקהילה? בבית החולים? האם הוא אמור לשרת את המטופל בסביבתו הביתית?

לאחר שנקבע לאיזה שוק הוא מיועד, נוכל לעבור לשלב הבא.

בחינת השוק אליו מיועד המוצר ובדיקה שאינו קיים

כעת, אנו יודעים פחות או יותר, מה הכיוון שלנו – כלומר יודעים להגיד שהמוצר מיועד לשוק כזה או אחר.

בכדי לדעת אם בכלל כדאי להתחיל להשקיע בתהליך פיתוח, עלינו להבין קודם כל מה הוא גודל השוק, והאם המוצר הזה אינו קיים כבר כפטנט.

אז כשלב ראשון, נחפש רעיונות דומים, וניכנס לרשמי הפטנטים השונים לבדוק שהוא לא קיים.

אגב, גם אם קיים רעיון דומה שנותן פתרון לאותו כיוון שלנו, זה לא אומר עדיין שום דבר. ניתן לראות מגוון פתרונות קיימים לאותו רעיון – לדוגמא יש יותר ממברשת שיניים חשמלית אחת.

במידה וראינו לנכון להתקדם, חשוב לבדוק גם את גודל השוק אליו מיועד המוצר, וכמות הלקוחות הפוטנציאליים. לדוגמא, אם זה מיועד רק לשוק של דוברי העברית, יש לכך פוטנציאל מוגבל, לעומת התאמה לשוק הבינלאומי, שם יש פוטנציאל אדיר וגדול.

עכשיו נשאר לנו עוד שלב אחד משמעותי וגדול, והוא שלב הפיתוח. על זה לא נרחיב במאמר זה, אך חשוב להכיר תהליכי פיתוח מוצר, ולהבין במה כרוך התהליך.

ניתן להמשיך ולהרחיב על:

גיוס כסף לתהליך הפיתוח

טכנולוגיה ומוצרים רפואיים

בהצלחה.

Facebook
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

סגירת תפריט