שורש אשווגנדה – מה הוא צמח המרפא הפלאי?

קערה עם ירקו pixabay

שורש אשווגנדה – מה הוא צמח המרפא הפלאי?

אשווגנדה הינו צמח מרפא המגיע אלינו בעיקר דרך האיורוודה ההודית. למי שלא בקיא, איורוודה היא "ידע החיים", אותה פילוסופיה עליה מושתתת דרך חיים שלמה (יוגה) בעניין צריכת מזון והתנהלות יומיומית בריאה ברמה הרוחנית והפיזית (על רגל אחת).

קצת רקע על השורש עצמו

אשווגנדה נחשב לאדפטוגן. אדפטוגן הינו צמח מרפא. המיקוד העיקרי של אשווגנדה הינו טיפול וסיוע לאנשים המתמודדים תכופות עם מצבי לחץ. מצבי לחץ גורמים כידוע לחוסר איזון נפשי ופיזי. לשם כך, השורש מגיע כעזר.

ההפרעות השונות הנגרמות כתוצאה מלחץ יכולות להיות:

  • נדודי שינה
  • חרדות
  • נוירוזה
  • תשישות כללית

במאמר זה לא נפרט את כל המידע על המחלות השונות, אלא נתמקד בעיקר בשורש עצמו. מומלץ לקרוא בעיון רב על אשווגנדה בדפים שונים ברשת. רצוי במקורות אמינים.

קצת על צמחים אדפטוגנים

אפשר לומר על אדפטוגנים שהם כמאין "סוכנים" אשר עוזרים לגופנו להתנגד למצבי לחץ שונים. הם עובדים על כל הגוף, ולאו דווקא מתמקדים באזור מסויים.

האשווגנדה ספציפית מעוליה ב:

  • שיפור והגברתם של רמות אנרגיה ותוחלת חיים
  • תמיכה באיברים חיוניים בגוף – מוח הוא אחד מהם
  • שיפור תפקודה של מערכת העיכול
  • ייצוב מערכת השלד והעצמות
  • השפעה חיובית על מערכות הרבייה בגוף האדם

אשווגנדה בהקשר של האדפטוגנים, נחשב למוביל בתחומו. הוא עשב יחסית קטן. גובהו מגיע בדרך כלל לכ-1.5 מטר לכל היותר. הוא יכול לגדול כל השנה. הוא קיבל גם את השמות דובדבן החורף וג'ינסנג הודי.

במה מובדל האשווגנדה משאר האדפטוגנים

אירוודה הינה שיטת רפואה עתיקת יומין. כ-5000 שנה של ידע שרק הולך ומצטבר, והופך לממשי ורלוונטי לחיי היומיום שלנו גם היום.

בתוך כל השנים האלו, נחשב האשווגדנה לשורש מוביל. הוא מצד אחד יודע לתת תמריץ לפני אימון גופני שגרתי, ומצד שני לתת לך עזר לשינה טובה ועמוקה כשנלקח לפני השינה. זה קסם בפני עצמו.

בנוף הוא מעניק לכל אינדיבידואל את רמת האנרגיה הדרושה לו.

מכיוון שהטבע כמכלול, תוכנן בכדי לעזור לנו לשפר את בריאות הגוף כולו (הוליסטיות), חשוב למצוא את הצמחים הנכונים לצריכה יומיומית. בהקשר הזה, אשווגנדה הוא לגמרי אחד מהם.

הוא נחשב לעשב עדין מאד ומזין. הוא מעניק יתרונות בריאות משמעותיות לכל מי שצורך אותם. בשנות ה40 של המאה ה-19, החל מחקר יחסית משמעותי על הצמח, מכיוון שמדענים סובייטים התעניינו מדוע דווקא אזרחים סיבירים (החיים בסיביר) זוכים לחיים ארוכים ובריאים – 100+.

אלפי מדענים ומאות אלפי אנשים השתתפו במחקרים מאז ועד היום, וגילו כי הצמח הזה הוא פשוט פלא. אין מה להרחיב מעבר לכך.

אפילו ספורטאים שצרכו אשווגנדה העידו על שיפור אדיר בתפקודם..

לסיכום, אשווגנדה, לפי המחקרים והמסורת, מעניק מערכת חיסונים חזקה ובריאה, ותומך באופן כולל במערכות הגוף השונות. הוא משפר את הכושר, הסיבולת ומעניק אנרגיה חדשה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

מומלץ בחום.

מקור:

אשווגנדה לחיי האהבה שלך- ד"ר מרקולה מתורגם

 

Facebook
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

סגירת תפריט